شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

یگانه خدامی: دیگر می‌شود گفت «سروش صحت» همه عرصه‌های سینما و تلویزیون را تجربه کرده است

کارگردانی «چهارخونه»، نویسندگی «ترش و شیرین» و بازی در «مرد هزار چهره» آخرین کارهایی است که از او در تلویزیون دیده‌ایم و حالا باید منتظر تله فیلمی باشیم که صحت آن را کارگردانی و فیلمنامه‌اش را بازنویسی کرده و در نهایت بازیگرش هم بوده و به این ترتیب همه توانایی‌هایش را یک جا به نمایش گذاشته است.

«بازی» فیلمی تلویزیونی است که صحت با حضور در آن نخستین تله فیلمش را هم تجربه کرده است و در واقع به خیل کارگردانانی پیوسته که این روزها نامشان در تیتراژ تله فیلم‌ها مردم را آخر هفته به تماشای این فیلم‌های تلویزیونی ترغیب می‌کند.

این تله فیلم که هم اکنون در مراحل تدوین قرار دارد، به تهیه کنندگی «مصطفی عزیزی» و «همایون اسعدیان» برای شبکه 3، ساخته شده و تصویربرداری آن هفته گذشته پس از 23 روز به پایان رسیده. به گفته صحت تا 20 روز دیگر هم به پخش می‌رسد.

سروش صحت درباره حضورش در این تله فیلم به عنوان کارگردان می‌گوید: «مصطفی عزیزی و همایون اسعدیان، فیلمنامه‌ای را که توسط «علیرضا محمودی» نوشته شده بود به من دادند تا بخوانم. من هم از فیلمنامه خوشم آمد و قبول کردم آن را کارگردانی کنم.»

البته فیلمنامه اولیه توسط صحت بازنویسی شده و پس از آن جلوی دوربین تصویربرداری رفته است.

«بازی» داستانی امروزی را روایت می‌کند. جلال و هدیه ماموریت دارند دو شمعدانی را به مراسم عقد پسر و دختر جوانی در خارج از کشور برسانند و در راه انجام این ماموریت با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند.

در «بازی» و در میان بازیگران آن چهره‌های شناخته شده‌ای را می‌توانید ببینید. بهاره رهنما، سیروس ابراهیم زاده، راضیه برومند، اردشیر کاظمی، حمید مهین‌دوست، علی صادقی، ناصر اسدی آذر، طوفان مهردادیان و البته سروش صحت.

صحت این بار در کاری که خودش ساخته بازی کرده است. اتفاقی که اولین بار آن را تجربه کرده است.

صحت درباره این تجربه می‌گوید: «ما برای این نقش نیما رئیسی را در نظر گرفته بودیم و در آخرین روز و زمانی که قرار بود تصویربرداری را آغاز کنیم متوجه شدیم که کار او در پروژه قبلی‌اش به پایان نرسیده و نمی‌تواند در کار حضور داشته باشد. وقت کم بود و خیلی فوری می‌خواستیم کار را آغاز کنیم و به همین دلیل قرار شد خودم در این نقش بازی کنم.»

تجربه‌ای که چندان آسان نبوده اما به خوبی پیش رفته و به گفته خود صحت باعث شده ترسش در این مورد بریزد.

صحت این بار و در این تجربه بازیگری همزمان با کارگردانی‌اش، درمقابل بهاره رهنما بازی کرده است که حتما بازی به یاد ماندنی شان را در «نان، عشق و موتور هزار» به کارگردانی ابوالحسن داوودی به یاد دارید.

اتفاقی که به گفته صحت باعث شده که او جرات کند بازی در تله فیلمی را که خودش کارگردانی کرده برعهده بگیرد: «تجربه همکاری من و بهاره رهنما بارها اتفاق افتاده و ما جنس بازی یکدیگر را می‌شناسیم. این بار هم تجربه بسیار خوبی بود و این روبه‌روی هم بازی کردن برای من جذاب و شیرین بود. البته باید مردم هم ببینند و نظر بدهند.»

سروش صحت و نویسندگی‌هایش به اندازه بازی و کارگردانی‌اش شناخته شده است. سریال نوروزی «ترش و شیرین» به کارگردانی رضا عطاران یکی از موفق‌ترین کارهای صحت در مقام نویسندگی بود و حالا آنها این همکاری را تکرار می‌کنند.

سروش صحت این روزها مشغول نوشتن فیلمنامه سریال «بزنگاه» است که برای ماه رمضان آماده می‌شود. این سریال را عطاران کارگردانی کرده و در آن به همراه حمید لولایی، مرجانه گلچین، علی صادقی و غلامرضا نیکخواه بازی می‌کند.

«بزنگاه» روایت بخشی از زندگی دو برادر و یک خواهر است که پدرشان فوت می‌کند. این اتفاق منجر می‌شود تا آنها برای به دست آوردن ارث و میراث با یکدیگر درگیر شوند.

صحت که همراه «ایمان صفایی» مشغول نوشتن فیلمنامه «بزنگاه» است، اطلاعات زیادی درباره این سریال فاش نمی‌کند و تنها می‌گوید که سریال یک کمدی اجتماعی است.

صحت پس از پایان کارگردانی «بازی» مشغول نوشتن این فیلمنامه است و فیلمنامه را همزمان با تصویربرداری سریال به دست کارگردان و بازیگران آن می‌رساند.

همشهری امارات

کد خبر 56360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز